Skärgårdsbo, bosatt i en stad, studerande och arbetstagare med ett socialt liv är inte alltid lätt kombination, men det går utmärkt om man vill det. Och jag vill det!
Jag är en tjej, eller ja rättare sagt en kvinna på 26 år. Jag bor i Åbo i Finland. 100 % finlandssvensk. Jag är med andra ord en stolt ägare till en Helly Hansen - jacka. Just nu jobbar jag heltid med kundbetjäning.. Jag älskar att ha ett socialt liv och såklart, gå på gymmet. Gymmet har under det senaste året blivit en livlina för mig. Om jag inte går på gymmet på ett par dagar, blir jag galen. Så kom inte nära mig om jag inte har gått på gymmet på länge!
Eftersom jag är uppvuxen i skärgården, på en ö vid namn Rosala, är även det en viktigt del av mitt liv. Ingen får prata ont om Rosala!!
Den här bloggen handlar alltså om allt mellan himmel och jord, som berör mitt liv. Hoppas ni tycker om det ni läser i den här bloggen.

måndag 12 oktober 2015

Vet ni den där känslan...?

Vet ni den där känslan då man på måndag morgon tänker "varför kan det inte vara fredag?" då väckarklockan ringer? Idag hade jag en stark sådan känsla. Jag har den nog varje måndag, men idag var den extra stark. Inte skall det väl vara så att man varenda måndag längtar till fredag? Veckan går ju nog jättefort och jag har mycket att göra, men oj så jag längtar till fredagarna. Är det nått fel på mig?

Jag jobbade i lördags och innan jag hade redovisat, stängt och bytt om så var kl. 15. Därefter for jag och åt med min kompis Fia. Hann bara hem i duschen så for jag på nytt till stan på ostbricka. Och jag var så trött att jag redan på lördagskvällen tänkte att jag skulle sova länge på söndagen. Jag vaknade ca kl. 11 med huvudvärk. Trodde den skulle gå över med lite morgonkaffe (jaa, och så storgrät jag samtidigt då jag såg på Pearl Harbour, jättesorgligt då Danny dör). Huvudvärken gick inte över. Jag tänkte att det beror på att jag inte hade ätit mat ännu. Jag åt och huvudvärken blev bara värre och det började bara flimra för ögonen. Jag kunde inte ens hålla ögonen öppna. Jag trodde jag hade migrän. Mot kvällssidan for jag ut för att få frisk luft och hoppas på att det skulle bli bättre. Det blev inte det. Jag stod i köket o höll i mitt huvud för det tog så ont. Tänkte att om jag tar värkmedicin och går o lägger mig så borde det gå över hoppeligen under natten. Det räckte 10 min så började det redan gå över, men jag var mör i huvudet resten av hela kvällen. Och mör har jag ännu idag varit.

Min poäng i det här är att helgerna är för korta. Lördagen jobbade jag och på söndagen mådde jag ännu sämre än vad jag brukar efter en rolig utekväll. Och välkommen måndag, så jag saknat dig <3 p="">
Hälsningar, hon som längtar efter fredag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar