Skärgårdsbo, bosatt i en stad, studerande och arbetstagare med ett socialt liv är inte alltid lätt kombination, men det går utmärkt om man vill det. Och jag vill det!
Jag är en tjej, eller ja rättare sagt en kvinna på 26 år. Jag bor i Åbo i Finland. 100 % finlandssvensk. Jag är med andra ord en stolt ägare till en Helly Hansen - jacka. Just nu jobbar jag heltid med kundbetjäning.. Jag älskar att ha ett socialt liv och såklart, gå på gymmet. Gymmet har under det senaste året blivit en livlina för mig. Om jag inte går på gymmet på ett par dagar, blir jag galen. Så kom inte nära mig om jag inte har gått på gymmet på länge!
Eftersom jag är uppvuxen i skärgården, på en ö vid namn Rosala, är även det en viktigt del av mitt liv. Ingen får prata ont om Rosala!!
Den här bloggen handlar alltså om allt mellan himmel och jord, som berör mitt liv. Hoppas ni tycker om det ni läser i den här bloggen.

tisdag 8 juni 2010

Totally everything

Igår var den värsta dagen jag har haft på jättelänge! Jag var 8 timmar på jobb och varenda samtal/bokning jag gjorde gick heeelt åt skogen. Jag bokade hela tiden fel eller sa helt fel åt kunden...

Och det blev inte heller bättre av att jag fick mejl från skolan där det skrevs om förbättringsförslag angående de matteuppgifterna som tog mig en hel månad att göra. Gissa om jag blev på ännu dåligare humör då!? Så ja skickade ett lite småargt meddelande på mejlen åt min lärare angående uppgifterna. Men jag blev istället jätteglad imorse när jag vaknade och läste svaret hon hade skickat åt mig. Det var alltså förbättringsförslag, inget jag måste göra om. Jag är alltså godkänd i matematik- och intern redovisningskursen, vilket är en stor lättnad, eftersom de var VÄLDIGT VÄLDIGT svåra kurser. Äntligen är de över!

Inte för att jag har mera någon nytta av de kurserna eftersom jag har slutat i den där skolan nu. Eller åtminstone tagit mellanår.

Jag har förresten skickat in en ansökan till Lahtis svenska dagis, där de söker en svenskspråkig barnskötare. Jag har inte fått något svar ännu om de vill ha mig på intervju eller inte, men jag hoppas jättemycket på att jag skulle slippa dit. Det är ett ettårigt vikariat.

Joonas har också nästan köpt ett hus i Lahtis. Han skall prata med banken (som nog är positivt inställd till köpet) i fredag och om han får lånet köper han huset. Jag har sett huset utifrån och det verkar jättefint. Helt passligt stort, ligger lite utanför Lahtis centrum och i ett lugnt område! :)

Snart ska jag på jobb igen och då får jag väl veta helt exakt hur mycket fel jag har gjot under gårdagen (det kommer alltså på mejlen om det är någon stor moka)... Vill inte gå dit nu, jag har jättestor ångest för att fara dit nu. Nå jag har bara 12 veckor kvar där... Skall försöka klara mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar