Skärgårdsbo, bosatt i en stad, studerande och arbetstagare med ett socialt liv är inte alltid lätt kombination, men det går utmärkt om man vill det. Och jag vill det!
Jag är en tjej, eller ja rättare sagt en kvinna på 26 år. Jag bor i Åbo i Finland. 100 % finlandssvensk. Jag är med andra ord en stolt ägare till en Helly Hansen - jacka. Just nu jobbar jag heltid med kundbetjäning.. Jag älskar att ha ett socialt liv och såklart, gå på gymmet. Gymmet har under det senaste året blivit en livlina för mig. Om jag inte går på gymmet på ett par dagar, blir jag galen. Så kom inte nära mig om jag inte har gått på gymmet på länge!
Eftersom jag är uppvuxen i skärgården, på en ö vid namn Rosala, är även det en viktigt del av mitt liv. Ingen får prata ont om Rosala!!
Den här bloggen handlar alltså om allt mellan himmel och jord, som berör mitt liv. Hoppas ni tycker om det ni läser i den här bloggen.

tisdag 13 juli 2010

Gårdagen

Eftersom jag är just nu så störd på teinin, tänkte jag ta och avreagera mig lite genom att skriva lite om min gårdag. Det var måndag och på någon konstigt sätt, är alla kunder otroligt irriterade på måndagar. Kan det bero på att måndagen är den första dagen på veckan och alla har en ny arbetsvecka framför sig?

Alla kunder tycks tro att man, som bokare på Viking Line kan allt, d.v.s man vet ifall kunden har årskontrakt hos Viking Line, fast det finns tusentals kunder med årskontrakt, så kunden borde kunna hålla reda på det själv ifall han har ett sådant eller inte.

Vi vet ju också såklart vad för barnunderhållning det finns på en viss båt på ett visst datum, när barnunderhållningen börjar och slutar och vad exakt det ingår i programmet. Det tog mig bara 2 timmar att ta reda på det (genom att ringa hundra olika människor på en båt och ändå få bara hälften av informationen kunden ville ha).

Och såklart förstår jag att kunden är arg och vill ha tillbaka pengarna när han har bokat en resa via en resebyrå, men med VikingLine och hela reservationen är uppåt röven. Men när han har bokat resan via en resebyrå, är det de som har gjort det stora felet och de tog pengarna av honom. Så vi kan inte ge honom tillbaka pengarna, det är helt onödigt att ringa till oss och skälla ut oss för att hans resa är uppåt helvete bokat. Men han minns väl inte var han har bokat resan eller vad det är för skillnad på Viking Line och en resebyrå. Eller så kan han helt enkelt inte läsa, eftersom han inte tydligen har läst bokningbekräftelsen så noga. Ett tips till er andra; läs alltid er bokningbekräftelse noga! Och kom ihåg vad ni ville boka, för i bokningbekräftelsen ser man nog väldigt tydligt ifall det är felbokat! :)

Nå efter den tunga, men korta arbetsdagen for jag hem och sen for jag och Joonas på ett kvällsdopp till en sorts insjö. Och oj, vad det var skönt att få svalka av sig!

Men nu ska jag fara och sola till Aura Å, men utan gubben, för han är på jobb idag. Han skulle döda bara några tusen hönor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar